tisdag 16 september 2008

Jag firar min 3000:e öl på European Beer Festival 2008.














Lördagen den 13/9 2008 strax efter lunch provar jag min 3000:e öl, det blir Mikkeller Beer Geek Breakfast Chilli/Chocolate Cask Festival Edition.

Wow som ni ser på bilden kolsvart stout med mycket tydlig chilli karaktär, chokladen försvinner lite i all kryddighet, men vad gör det??? Detta är en mycket komplex stout med lång eftersmak.
Mycket trevlig men helst i ganska så mängder.

Betyg: 9/10.

Tack till Mikkeller för alla goda öl, fler bilder och betyg över dom bästa ölen kommer snart.

Mina smaklökar har tagit lite semester från humlebeska och återkommer i slutet av veckan...














(Visst har hängslen en riktigt bra förmåga att framhäva ölmagar, jag kanske borde byta hobby och prova grönt te från olika länder istället, eller så tar jag helt enkelt bälte nästa gång...banta är ju både tråkigt och jobbigt, motionera skall vi inte ens prata om ;-)

/Fredrik

4 kommentarer:

Martin sa...

Det jag ångrar med festivalen är att jag inte hade med mig ett ordentligt anteckningsblock och min vanliga kamera. Det blev trots allt ett blogginlägg om det hela för mig med: http://naepunkt.blogspot.com/2008/09/european-beer-festival-2008-en.html

Fredrik sa...

Det skall jag kolla in, visst var det en trevlig festival?

/Fredrik

Niklas Jörgensen sa...

Äh, en ölprovare utan kagge är ingen riktig ölprovare ;-)

Martin sa...

Det var en riktigt trevlig festival. Alla som jag hade övertalat att hänga med var mycket nöjda och såg fram emot nästa år, så då kanske vi kommer upp i 11-12 pers. från min umgängeskrets.
Det enda negativa var att det var så sjukt mycket öl så man visste inte riktigt vad man skulle testa. Fanns nog en lista på minst 10st till jag hade velat hinna med.