måndag 29 september 2008

Stockholm Beer & Whisky Festival 2008.

Andreas tappar upp sin öl #3000.
Thomas Hardy 2008 på Cask.
Hos Wicked Wine.














Jonas och MarcBrill & Co glada medalj vinnare.














Garett Oliver på Brooklyn serverar god öl.














Andreas och Jonas från öl i Stockholm.
Trevligt att träffas, recept på hamburgare kommer ;-)














Stockholmsbryggeriet.














Oppigårds Bryggeri.
Jag rekommenderar varmt deras strong porter släpps på bolaget 1/10 KÖP!!!














Brills monter Marc och Mikael Dugge.














Här sitter min vapendragare Henri med Urbain från De Struise Brouwers (Världens bästa bryggeri, enligt ratebeer). Kolla vad han dricker.














Jonas, Jag och Carlo från Struise.














Det här är en kul bild, här har vi bla Bryggare från Dugge, Ölfabrikken, Norrebro, De Struise Brouwers, säljare från Brill, Belgobaren/Monks, Bishops och jag
Alla på Bishops vasagatan. klockan 3 på morgonen.














Första "hållplats" på mässan, mycket gott blev det, vi stog här i nästan 3 timmar och provade ca 60 olika Amerikanare, inte undra på att vi är glada jag och Andreas. I Handen håller han min favorit Uinta brewing co Bourbon Barrel Barleywine aged 2 years. betyg 10/10.














Lite fler recensioner av öl kommer det var bara mellanspelet.

4 kommentarer:

Magnus Bark sa...

Kul att äntligen få lite ansikten på folk man hört talas om. Tackar!

Martin sa...

60 amerikanare på 3 timmar. Holy shit, starkt jobbat.

Fredrik sa...

Jo, det är ett skit jobb men nån måste göra det ;-)

Som vanligt delar vi på ca 5-6cl av alla öl och spottar dom vi inte tycker om, annars hade vi nog inte kunnat stå upp efteråt.

Jonas sa...

Kul att ses,Marjut(som var med på torsdagen)hälsar&utsäktar sig.