onsdag 19 november 2008

North Coast - Old Stock Ale cellar reserve 2005

Något av det godaste jag druckit på länge.

Var på en "liten" öl provning med några malte medlemmar i Malmö i helgen, detta var nog kvällens höjdpunkt.

Old stock ale 2005 lagrad på brandyfat 14.7% Alkohol = Kärlek.

Färg: Bärnstensfärgad, lite skum.

Doft: Vanilj, ekfat (brandy), alkohol, russin och torkad frukt, väldigt vinös nästan Madeira karaktär.

Smak: Lite kolsyra, tydlig brandy karaktär, eldig, söt, även här massor av torkad frukt, kryddor, russin, bra beska, mycket smakrik.
Mot bättre vetande hade jag trott att det var ett vin från Madeira, även om dom inte brukar vara humlebeska :-).

Betyg: 9/10.

Tack till Malte gänget för en trevlig provning.

3 kommentarer:

AndersAnd sa...

Lyxigt värre, hade kunnat kvinhota för att få prova den. Länkade förresten till din blogg från min i en mening om Mikkellers "sexpack" och ölbutikkens "special event" hoppas det är ok.

Fredrik sa...

Tack det är alltid trevligt, jag har lagt upp din blogg, under ölbloggar jag läser.

/Fredrik

Anonym sa...

Den där verkar god! Den tror jag att jag skulle gilla!