torsdag 22 januari 2009

Beermaker's Dinner version 3 - MIKKELLER.


Dags att ta fram era kalendrar flickor och pojkar för nu händer det goda saker i Helsingborg.

OBS! OBS!! OBS!!! Nytt datum:
Den 22/5 (en fredag) 19:00 kommer Mikkel Borg Bjergsö för att hålla i vad vi kallar : "beermaker's dinner version 3".

Köksmästaren på Gastro, Karl Bengtsson kommer i vanlig ordning att få prova ölen och tillsammans med mig välja 3rätter som vi tror kommer gifta sig med ölen.

Mikkel kommer att finnas på plats och berätta om sina öl, sig själv och mat/öl kombinationerna.
Räkna med en speciell afton med mat och öl i fokus, passa på att få dricka öl i världsklass med tillhörande mat, med guidning från bryggmästaren själv.

Räkna med en specialare eller två ;-)

3rätters meny på gastro, med 7 öl 695:-

Boka på 042-124344

Välkomna.

13 kommentarer:

Anonym sa...

Det där äger ju. Jag är grymt sugen. Ska höra om man kan få med sig några av polarna också. Hur många platser finns det?

Skitbra intiativ det här!

Martin sa...

Jag kollar av i umgängeskresten och gör en bokning så fort som möjligt...

Tomas sa...

Detta får man ju inte missa. Innebär alltså detta att Mikkel inte kommer att vara med på Københavnske Øldage 2009, som enligt senast ØLentusiasteN är inplanerad 15-17 maj?

Alexi sa...

Men så utmärkt! Det här missar jag inte...

dempa sa...

Jag är jättepå!
Frugan lär inte kunna komma då det är kattutställning på lördagen, men jag borde lätt kunna få med mig en polare eller två!
Kan du boka åt mig så länge?

Fredrik sa...

Tack Micke jag är väldigt nöjd själv faktiskt, det är stort att få hit Mikkeller.

Martin gör så..

Tomas jag vet inte, det var Mikkel som föreslog den 15:e, han borde ju veta om att det är öldagarna då???

Vi syns då Alexi & Dempa.

/Fredrik

Fredrik sa...

Hej alla Tomas har helt rätt Mikkell är på Köpenhamns mässan 15-17/5, han hade glömt det och ber om ursäkt för det.

Därför lägger vi beermaker's dinner den 22/5 istället alltså fredagen veckan efter.

Alla som har bokat har blivit underättade så jag hoppas inte detta ställer till några större problem.

mvh Fredrik

Weine sa...

Jag kommer. Vill du att jag även ringer och bokar?

Dempa: vi får lösa samåkning från Götet.

Martin sa...

Vi kommer förbi och bokar 4 platser ikväll. Ev. fler imorgon :)

Fredrik sa...

Ja tack boka gärna...

Observera att det är den 22/5 istället för den 15/5.

Fredrik

Gyllenbock sa...

Hur många platser finns det?

Jag vet ännu inte om jag lyckas få ledigt från jobbet eller ej fredag 23:e. Vore verkligen mycket kul att få medverka i detta.

Anonym sa...

En sån fantastiskt rolig grej. Har länge drömt om något liknande. I Växjö finns bara lyxkrog med tråköl eller ölhak med tråkmat. Aldrig förenas de bägge. Tyävärr är jag bortrest. Hoppas på fler liknande aktiviteter.

Fredrik sa...

Gyllenbock: 50personer kan vi nog ta emot utan problem, vi är 35 redan hoppas du kommer loss.

/fredrik