fredag 30 januari 2009

Inventering pågår...

Jag vet inte om det är så intressant? men ganska många bloggare har gjort lite inventarier över vad dom har för öl i sina källare.
Tex:
BARK
Arrogant Bastard
En av allt flera ölbloggar
Casa Beer Blog
Tänkte i brist på något annat att skriva om just nu också göra det :
Från vänster :
De Molen Rasputin
De Molen Bommen & Granaten
Duvel Triple Hop
Cantillon St Lamvinus
Cantillon 1996
Cantillon Gueuze
Nögne Ö Dark Horizon v2
Rogue XS Imperial Stout 2007
Stone Smoked Porter
Stone Arrogant Bastard Ale
Stone Vertical Epic 070707
Stone Double Bastard Ale
Stone Old Guardian
Ale Smith IPA
Mikkeller Black
Kwak
Stone Imperial Russian Stout 2008
Stone Oaked Arrogant Bastard Ale
Stone IPA
Stone Ruination IPA
Thomas Hardy's Ale 2003 2004 2006 2008
Goose Island Bourbon County Stout 2008
Öland's Gårdsbryggeri Tokens Röklakritsporter
Dieu du Ciel Solstice d'hiver
och sist men INTE minst
Eggenberg Samichlausbier 2004 2liter (ej med på bild).

Vill någon prova något är det bara att komma ner, jag har flera ex av dom flesta flaskorna, ta med dig något kul jag inte testat eller gillar så kör vi.

/Fredrik

7 kommentarer:

Victor Dahlberg sa...

Mums, mycket gott där! Hur är den rökta portern från Stone?

Fredrik sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Fredrik sa...

Den är mycket trevlig, lagom rökig och ganska fyllig.

Den går att privat importera via great brands, fråga Lina på The Rover hon är säljare på greatbrands om du vill köpa (12flaskor per låda) men det kanske finns någon som vill dela.

/Fredrik

Gyllenbock sa...

Schysst bild! Vad tycker du om Tokens Röklakritsporter? Själv tycker jag att den mer eller mindre är odrickbar, konstig och sur på ett otrevligt sätt.

Fredrik sa...

Ja den är lite sur och konstig, men frugan älskar lakrits, så jag köpte några flaskor till henne, och hon tycker den är mycket bra.

Tomas sa...

Då får väl jag ölnörda mig med bilder från vår ölkällare.

Bild 1
Bild 2

Det är värt att notera att dessa bilder är ungefär 1 år gamla, så antalet flaskor har växt ytterligare.

Fredrik sa...

Det var sjukt mycket gott du har där Tomas!!!

/Fredrik