måndag 3 januari 2011

Romulan Ale...

Som gammal Trekkie var jag ju bara tvungen att köpa denna "ale" när jag såg den på nätet.
Med varningstexten "This product is not endorsed by the united federation of planets".

Färg: Ljusblå, klar lite vitt skum.

Doft: Fruktig, tydliga toner av artificiella bär, blåbär, björnbär, lite citrus, söt godis liknande doft.

Smak: Söt, fruktig/bärig smak, med syrlig citruskaraktär, påminner om virablåtira om ni druckit det. Ganska gott men lite för sött. 59:- är nog det mesta jag någonsin lagt på en läskeblask, kul att prova men inget jag köper igen.

Lev länge och väl... :)
/Fredrik

2 kommentarer:

Baggen sa...

Kom inte och påstå att du inte druckit "riktig" romulan ale förut? Den är ju en klassiker (iaf bland oss sci-fi nördar).

Real Romulan Ale Recipe

375 ml Bacardi 151 Proof Rum
375 ml Everclear
375 ml Blue Curacao

En relativt stark "ale". Ganska god dock :)

Fredrik sa...

Tack för tipset det skall jag testa... :)