torsdag 14 juli 2011

Oceanbryggeriet - Västkust på cask.

Kopplade på Ocean - Västkust på ett litet cask idag på Dahlberg. Så här tyckte jag om den:

Färg: Bärnstensfärgad, lite vitt skum, aningen grumlig.

Doft: Ovanligt mycket humlekaraktär, grönt, gräsigt och örtigt, tillsammans med lite smörkola och fudge. Trevlig maltig aningen söt doft, lovar riktigt gott det här.

Smak: Lite kolsyra som sig bör, först är ölen lite söt och maltig med inslag av bröd, kola och lite fläderblom i smaken. Men smakerna ifrån humlen kommer tätt på, med grape, torr gräsig bitter eftersmak som sitter kvar ett bra tag. Detta mina vänner är nog en av de bättre ölen jag druckit ifrån bryggeriet. Riktigt bra humleprofil, det kommer nog att gå åt några pints innan jag börjar sälja den. :)

Betyg: 8/10.

Morrissey ställde in sin konsert i Helsingborg som jag skulle ha gått på ikväll, kanske borde ha öppnat en Ebbot Ale istället som gravöl (fast den kommer snart på cask också).
Om ni missar Västkust ipan så har jag ett litet 20liters cask till som kommer öppnas senare i sommar. Välkomna!

/Fredrik

Inga kommentarer: