måndag 26 januari 2009

Det finns många anledningar att testa KNARK (V)


Jag vet rubriken är lökig, men jag kunde inte låta bli :-)
Knark betyder nånting i stil med "sur gubbe" eller liknande på Danska, rätta mig om jag har fel.

Knark V 14% Imperial Stout från Duelund Bryglade.
Länk till bryggeriet HÄR!!!

Färg: Svart med ytterst lite skum.

Doft: Kryddig, lakrits, vaniljkola, fat, mycket humle, söt och fyllig, hög alkohol (värmande), lite rökighet, kaffe, doften lovar mycket.

Smak: Smakrik, eldig (alkoholstark), söt, välhumlad med lång besk eftersmak, rostad och rökig, kaffe & choklad.
Detta är gott.

Betyg: 9/10.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Den verkar jävligt sexig. Som tur är ska jag få prova lillebrorsan iaf, den duger väl också?

Fredrik sa...

Absolut den är också mycket bra tror den fick 8/10 för något år sedan.

/F

Weine sa...

Intressant, den låter riktigt god!

Jag blev inte helt nöjd med lillebrosan. Blev inspirerad och lade precis upp ett inlägg på mina anteckningar från provtillfället på min blogg. Något var riktigt fel, synd.