tisdag 17 februari 2009

Dugges - Änkan 1st edition


En öl med arbetsnamnet "kloster dildon" låter ju spännande, fick prova denna specialare när vi var i Mölnadal och sa hej till Dugge förra veckan.

Färg: Mörkbrun, lite ljusbrunt skum.

Doft: Söt, rostad, råsocker, fyllig, liten beska, och ganska tydlig Belgisk karaktär.

Smak: Fyllig, lite kolsyra, söt och en aning rökig, smak av ljus choklad och lakrits, välbalanserad, påminner om en Belgisk "dubbel" ale.

Betyg: 7/10.

Tack Micke för smakprovet.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha visste inte att han hade gjort en etikett till och med! :)

Btw, provade inte du denna på fat på EBF i Köpenhamn i höstas? Om jag inte missminner mig helt var den påkopplad hos Tatuerade Änkan, åtminstone en av dagarna. Och eftersom du sällan missar en öl så... ;)

Fredrik sa...

Jag missade den vet du vad det är för öl typ? jag gissade på dubbel men glömde fråga micke.

Anonym sa...

Snackade just med Micke och det var visst inte exakt samma. Den hos Änkan på ölfestivalen var den färdiga Änkans Brown Porter(som egentligen mer är en öl i belgisk stil typ dubbel, som du skriver). Den du provade häromdagen var provbryggden som Micke gjorde innan, och den är också i samma öltyp, dock något sötare som jag förstod det.