tisdag 10 februari 2009

Rogue - Chocolate Stout

En riktigt trevlig öl som jag druckit innan.
Det hela började med att jag gjorde en snabb visit på bishops i Trollhättan förra helgen, skulle beställa 3 öl och hittade bara en som jag inte provat innan (Närke Örebro Bitter Cascade) så det blev en stor flaska rogue till dom andra, vilket dom inte blev så ledsna över.

För er som inte testat den så här tyckte jag om den:

Med 6.3% alkohol och 69 ibu.

Färg: svart, ljusbrunt skum.

Doft: Rostad, mörk choklad, söt, maltig, kaffe, godis, alla söta dofter till trots finns här en friskhet också som balanserar upp det hela.

Smak: Fyllig, söt, rostad, lite rökig, mycket choklad och kaffe smaker, frisk och torr eftersmak med kryddig lång bitterhet, krämig.

Betyg: 9/10. (sist gång jag provade den 2007-11-11 var betyget också 9/10).

På återseende.

1 kommentar:

Markus sa...

Var längesedan jag provade Rouges Chocolate Stout men jag minns att den var riktigt bra.

/Markus