torsdag 26 mars 2009

Vem sa att det var onyttigt att dricka öl???

Efter mitt senaste besök på Barleywine och Ölbutikken, beslutade sig min dra-mat (väska på hjul) att kasta in handuken, ena hjulet lossnade halvägs mellan Barleywine och central stationen, ni som varit där vet att det är en bra bit.
Andra hjulet slutade att rulla ungefär vid samma tidpunkt, eftersom väskan var fylld till bristningsgränsen fick jag dra/släpa fram väskan, det var bland det jobbigaste jag gjort på flera år jag var helt slut.

Som tur var kunde vi släcka törsten med lite öl på tåget :-).

/Fredrik (nu med bättre kondition).

12 kommentarer:

Mikael sa...

Roligt för dig Fredrik. Tänk på oss som har för långt till Ölbutiken. Vi hade gärna haft ett par timmar till heaven oxå. Vi får nöja oss med att det aldrig är långt till närmaste sköna hak. Eller den utomordentliga skillnaden det är i pris mellan innerstads ställena och de som finns i "förorterna". För skillnad är det. Men vi love it. Upps nu var jag lite på tura som vi jämtläningar säger. Betyder full, för er som inte förstod. Tack för att du gilla vår sajt. Jag lovar att vi ska gå ner i tid och förbättra ljudkvalitén. Man måste få lära sig på vägen :) Tack för att föder oss med livsviktig info om öl.

AndersAnd sa...

Samma sak hände mig när jag åkte hem ifrån NY, en av mina fyra rullväskors ljul pajjade så jag fick släpa den överallt, lagom påfrestande för ryggen.. Extra bonus att det var en rullväska jag köpte, helt ny för att kunna ha plats till mer öl under hemresan.. Vettifan vad jag ska göra med den nu..

Magnus Bark sa...

Det där ser inte riktigt ut som en väska gjord för ett proffs att transportera öl i. Nästa gång får du köpa något vettigt i plyfa och/eller aluminium som håller för att köras över av ett pendeltåg.

Weine sa...

Synd att jag inte var där med bilen denna gång ;) Låter extremt jobbigt.

Stefan - Beer Drivel sa...

Ajdå, men tur att du ser det positiva iallafall :)

Själv föredrar jag ryggsäckar. Investerade i en Bergen för ett tag sedan och det är nog det bästa köp jag gjort. 130 liter får rum så det blir en del öl, även om det inte var därför jag köpte den :)

Weine sa...

Föresten vad blev det denna gången? Ser fram emot ett inlägg med bilder.

Fredrik sa...

det blev mest dansk påsköl och annat som vi inte hade testat, inget märkvärdigt alls faktiskt.

Men jag vill ju testa allt så det får man ta på köpet.

Fredrik sa...

Tack för tippset Bark, nästa gång skall jag köpa en väska som tål allt utom kryptonit ;-)

Stefan - Beer Drivel sa...

Förresten kan detta vara sabotage från danskarnas sida? Kan ju förstå om dom inte vill att vi ska "sno" deras öl.

Med andra ord, se till att väskan tål kryptonit, dansken kan vi inte lita på. ;)

Magnus Bark sa...

Vad du behöver är en Holmberg Pearl, varken mer eller mindre! Kolla sidan 2 här

Fredrik sa...

haha bra tips Bark den verkar tåla allt.

/Fredrik

Jonas sa...

Det är illa nog att släpa på en väska full av öl MED hjul...