måndag 28 februari 2011

Magic Hat Brewing Company - Howl.

Winter Seasonal Schwarzbier, ifrån Magic Hat brewing company, ett inte okänt bryggeri men jag har bara druckit en öl här ifrån innan denna. Så här tyckte jag hur som:

Färg: Svart, mycket ljusbrunt skum.

Doft: Lätt rostad, aningen söt doft med inslag av sötlakrits, choklad och tunt kaffe, ovanligt fräsch för sin stil, väldigt angenäm lätt rostad karaktär.

Smak: Ganska lätt, men det är väl alla schwarzbier(s)? Relativt torr med tydliga inslag av choklad och kallt kaffe, liten lätt syrlig ton i eftersmaken som jag tycker gör ölen lite mer balanserad. Lite söt socker karaktär kan jag smaka efter några klunkar, påminner om muscovado socker. På det stora hela en riktigt trevlig öl. Mörk lager är ju inte min favorit stil, men här funkar det riktigt bra.

Betyg: 7/10.
Tack till Lisa som köpt denna flaska till mig i Miami.

/Fredrik

Inga kommentarer: