torsdag 26 april 2012

STORA ÖL - små bryggerier.



 I Helgen som var besökte jag Malmö brygghus för festivalen Stora öl små bryggerier som anordnades för första gången. Det var också första gången jag gått på en festival med enbart Svenska bryggerier vilket var mycket trevligt, bryggerier som ställde ut var:
Oceanbryggeriet, Närke Kulturbryggeri, Nils Oscar Company, Ängö Kvartersbryggeri, Ahlafors Bryggerier, Skebo Bruksbryggeri, Eskilstuna Ölkultur, Nynäshamns Ångbryggeri, Jämtlands Bryggeri, Slottskällans Bryggeri, Strömsholms Brygghus, Malmö Brygghus, Oppigårds Bryggeri, Hantverksbryggeriet, Qvänum Mat & Malt, Helsingborgs Bryggeri Lundabryggeriet & Stockeboda Gårdsbryggeri. 

Varje bryggeri hade upp till 4öl att erbjuda jag lyckades testa hela 18nya öl vilket var kul bara det, men det fanns också en hel del gott man kunde dricka om, bla Konjaks Kaggen på fat :)

I inträdet fick man ett glas och sedan köpte man provsmakningar löst. Väldigt lyckat och spännande att träffa alla trevliga bryggare och andra ölentusiaster på samma plats.

Man hade räknat med ca 500 besökare men det hade varit 600 bara på fredagen och säkert lika många på lördagen, så ölen tog slut för vissa bryggerier, jag var där i tid och missade inte så mycket men man kommer nog räkna med fler besökare nästa år för det hela var väldigt lyckat.

Jag tog några bilder också:

 Nynäshamn
 Oppigårds
 Qvänum Mat & Malt
 Närke Kulturbryggeri
Ocean Bryggeriet

Slottskällans 

Inga kommentarer: