torsdag 10 januari 2013

Mikkeller Bar 2.0 / Mikkeller and friends.

 Ifrån ölfestivalen 2011.

En nyhet som jag hintade i förra inlägget men som jag inte fått prata om är att f.o.m. fabruari så kommer jag att arbeta för Mikkeller i Köpenhamn. Det känns fortfarande lite overkligt faktiskt, jag har sedan jag testade min första öl ifrån Mikkeller i mars 2007 (Stateside IPA 9/10) varit en stark anhängare av öl ifrån Mikkeller. 6 år senare och nu med 346st betygsatta öl (ink sammarbetsbrygder) är det en stor ära att berätta lite mer om vad som kommer hända i Köpenhamn till våren.

Jag har fått äran att jobba som bar manager på den nya Mikkeller baren som kommer öppna på Nörrebro, en något större bar än den på Victoriagade med hela 40 fatöl och mängder av flasköl, det kommer också att finnas en bottle shop så att man kan köpa med sig massor av goda öl hem (om man inte vill dricka dem på plast). Detta är verkligen ett drömjobb för mig, och jag hoppas kunna sätta min lilla prägel på baren som kommer ha öl i världsklass som främsta fokus.

Jag ser så klart fram emot att testa massvis av ny god öl, jag kommer fortsätta blogga om god öl och trevliga erfarenheter i ölvärlden, kanske lite mindre frekvent, men jag skall göra mitt bästa för att få ihop allt.

Baren kommer att öppna i mitten av mars och jag hoppas att få se alla gamla vänner och kollegor i framtiden och hoppas kunna knyta många nya ölkontakter den närmaste tiden. Jag kommer att fortsätta betygsätta öl ifrån Mikkeller man kanske säger att jag inte är helt opartisk i framtiden när det kommer till betygsättningar, men jag har alltid försökt att skriva vad jag tycker och har nästan aldrig skrivit om öl jag inte gillat, så det kommer jag fortsätta med. Skriva om öl jag gillar alltså, och jag kommer vara så objektiv som jag bara kan om någon är orolig...

Vi syns i Köpenhamn 2013. :)

Politiken skriver om en intervju med Mikkel som ni kan läsa HÄR!!!
Joel på BeerSweden gör en intervju med mig som ni kan läsa HÄR!!!

Fåneri på CBC 2012.

2 kommentarer:

Jonathan sa...

Skoj! Stämmer det att 16/3 är öppingsdagen?

Fredrik sa...

Ja det stämmer så vitt jag vet!