onsdag 6 mars 2013

Electric Nurse - Easter Ale


Electric Nurse licensbryggs på Dugges Ale & Porterbryggeri, detta är den första ölen jag testar ifrån bryggeriet, och är enligt dom själva en "hoppy amber ale". Ölen släpps på systembolaget den 11/3 av Brewtrade.
Jag har fått flaskan skickad till mig som provflaska/gåva/muta :) (kalla vad du vill) så här tycker jag om ölen:


Färg: Bärnstensfärgad, mycket skum.

Doft: Trevlig maltkropp, gräsig, örtig humlekaraktär, lite animalisk doft, lite smörkola och salmiak i doften.

Smak: Inte så söt som doften utlovar, vilket är trevligt, ovanligt välhumlad för att vara en amber ale. Väldigt tydlig gräsig humlekaraktär, riktigt bra och god öl som jag kan tänka mig kommer passa utmärkt till svensk husmanskost.  Jag ser fram emot att testa fler öl i framtiden ifrån Electric Nurse.

Betyg: 7/10


1 kommentar:

javediqbal sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.