lördag 2 juni 2012

Hebrew - Funky Jewbelation.

Shmaltz Barrel Aged Release #6. A blend of 6 ales aged in 73% rye whiskey barrels and 27% in bourbon barrels. The blend consists of 3-month Jewbelation 15, 9-month Vintage Jewbelation, 1-month Bittersweet Lenny’s RIPA, 14-month Origin, 7-month Reunion Ale ’11, and 14-month Messiah.

En öl jag burit med ifrån New York!

Färg: Mörk, mycket ljusbrunt skum.

Doft: Oj väldigt speciell öl, lite rökig, ganska söt och frisk samtidig och med lite fruktig doft, lite bitter väldigt annorlunda och med mycket fatkaraktär.

Smak: Smakrik, ganska bitter och söt, väldigt annorlunda, komplex och smakrik. Ganska svår definierad, men en American Strong Ale kan ju smaka nästan hur som helst. Smaken är lite syrlig samtidigt som den är söt och fyllig. Väldigt god öl kul med något annorlunda.

Betyg: 8/10.

2 kommentarer:

Kristopher sa...

Hoppas att jag kommer hitta deras öl när jag drar till San Francisco om ett par veckor.. Dom har väl högsäte i just San Francisco och New York om jag inte minns fel?

Weine sa...

Du lär nog hitta några men jag upplever att det finns mer från just dem i NYC än SF.