lördag 5 december 2009

En mycket trevlig provning med Sällskapet Malte.

Den 28/11 var det dags för Sällskapet Malte's årsmöte i Malmö. Det bjöds på 3rätters, bestående av skagenmacka, lammlägg med potatispuree och rotgrönsaker samt "Birramisu" en tirramisu smaksatt med Nils Oscar IPA. Mycket god och vällagad mat som Alan Dougan, köksmästare på Operagrillen stod för. Jag hade blivit inbjuden för att prata lite om bloggen, min senaste resa och om mitt ölintresse i största allmänhet. Först funderade jag lite på varför någon skulle vilja höra om det, vill man kan man ju läsa bloggen, vad jag inte visste var att jag skulle få detta fina pris, för att vi på Dahlberg/Gastro främjat kombinationen öl och mat i södra Sverige.

Jag blev mycket överraskad och glad, nu skall vi försöka bli ännu bättre och ser extra mycket fram emot nästa beermakers 30/1 2010 & nästa efter det (kanske hösten 2010).

Innan middagen bjöds det på Fat Cat ifrån Beer Here, som smakade förträffligt, en lite tipsrunda med ölrelaterade frågor gick vi också runt på. Med 9 av 13 rätt så lyckades jag vinna denna fina t-shirt jag velat ha ett tag:

Fin va!?

/Fredrik

8 kommentarer:

AndersAnd sa...

Den t-shirten är sådär skönt jävla äckelskånsk o löjlig så att man både spyr o skrattar på samma gång! Med det sagt så hade jag inte bangat att ha en på mig ;)

dempa sa...

Grattis till båda priserna! ;)

Stouter sa...

Återigen grattis! Välförtjänt :)

Jonas Danielsson sa...

Gratulerar Fredrik, det var du värd !!

Fredrik sa...

Tack så mycket! Jag håller med dig Anders äckelskånsk var ett bra uttryck ;-)

JoeG sa...

Dags att styra upp paraplyorganisation med Svenska Ölfrämjandet? Ju fler vi är desto mer slagkraftiga. Riktig sosseanda!

Marc Schuterman sa...

Grattis Fredrik till Maltepriset! Som sagt, det var du verkligen värd!

Däremot var t-shirten kanske den fulaste jag någonsin sett.. ;)

Gyllenbock sa...

Grattis till priset!