torsdag 23 september 2010

Malmö Brygghus.

Jag Anders och Lasse besökte Malmö Brygghus för ett litet tag sedan. Det var först en Malte provning med Temat Tysköl, som var väldigt lärorik, 2nya öl fick jag ticka också så det var ju en trevlig bonus.

På Malmö Brygghus som slog upp dörrarna lite innan den officiella premiären, serverar man 5 olika öl på fat, en pils, en veteöl, en pale ale, en ipa och en cacao porter. Pilsnern var riktigt trevlig lagom besk en god törstsläckare, säkert en riktigt bra matlöl. Veteölen hade en riktigt trevlig doft, och härlig frisk citrus karaktär. Jag som är humleskadad hade velat smaka och dofta mer humle i både pale alen och ipan men det är inget fel på ölen, bara lite för maltiga för min smak. Cacao portern tyckte jag var god med tydliga toner av cacao. Något jag också gillade var att alla ölen serverades i olika glas som ni kan se på bilden. Jag hann tyvärr inte att äta eftersom köket hunnit stänga för kvällen, men jag får testa det nästa gång. Jag kan rekommendera ett besök och hoppas på många nya spännande öl i framtiden.

/Fredrik

1 kommentar:

Niklas sa...

Ser gott ut. Hoppas någon sort snart dyker upp på en pub i HBG.