måndag 29 november 2010

Ett besök på Helsingborg bryggeri & Malmö brygghus slår upp portarna

Lite bilder ifrån Helsingborgs bryggeri, det finns inga öl än men det har varit öppet hus så att man får komma och titta på lokalen. Jag bor bara 5min bort med cykeln så det här kan bli riktigt bra...

Det kommer att finnas möjlighet att hyra lokalen så småningom och komma på provningar osv. Det är en riktigt trevlig lokal och vi har redan börjat prata om en unik öl till Gastro/Dahlberg vi får se vad det kan bli. Men något välhumlat kanske... jag är ju svag för det.

Länk till Helsingborgsbryggeri HÄR!!!

Lite senare på kvällen var jag på en ölprovning med maltegänget i Malmö och medans jag väntade på att Andreas skulle komma hem ifrån jobb besökte jag Malmöbrygghus som officiellt öppnade portarna (20/11).
Jag testade några öl och fotade lite. Jag har redan skrivit lite om ölen i ett tidigare inlägg klicka HÄR!!! för att läsa det. Cacao Portern var gjord med en speciell sorts cacao denna dag och smakade riktigt bra.

Länk till Malmöbrygghus HÄR!!!

Trevligt med lite nya öl ifrån lokala bryggerier, tack till Anders i Malmö och Hans, Helena & Rasmus ifrån Helsingborg för den trevliga visningen.

/Fredrik

Inga kommentarer: